Jamal Oh Jamal.....

Salam....hari ini aku nak menulis sikit mengenai Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos. Aku melihat sehari dua ini Jamal memainkan peranan dalam memporak perandakan UMNO di Selangor dan Kuala Lumpur.

Jamal ni cuba mengatur orang-orangnya di kerusi tertentu selain memastikan impiannya untuk menjadi calon pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) nanti menjadi kenyataan.

Mula-mula beliau 'menjual' kerusi kepada Tan Sri Shahrizat Jali bagi bertanding di Sungai Besar, namun, ditolak oleh Ketua Wanita UMNO itu. Kemudiannya beliau 'mencalonkan' dirinya sendiri sebagai calon.

Aku tertanya-tanya apa alasan beliau untuk menyingkirkan Ahli Parlimen Sungai Besar kini, Budiman Mohd Zohdi. Apakah Budiman gagal menjalankan tugasnya? sedangkan berdasarkan KPI, Budiman adalah paling cemerlang dalam kalangan wakil rakyat di Selangor.

Malah, Budiman juga turut disukai majoriti pengundi-pengundi di Sungai Besar jika dibanding Jamal.Ini yang buatkan aku hairan perangai Jamal ni. Mesti ada agenda yang beliau mampu mendapat keuntungan menyebabkan dia berbuat demikian.

Jangan salah percaturan nanti tak pasal-pasal kerusi Sungai Besar 'hilang'. Aku tahu Jamal juga ramai membela 'wartawan upahan' untuk 'upkan' dirinya sebagai calon boleh menang di situ.

Aku juga tahu, Jamal turut membayar wartawan supaya menulis agar Ketua Pemuda Wilayah, Datuk Razlan dicalonkan di Parlimen Setiawangsa.

Nanti aku ulas lagi pasal Jamal ni..bukan benci Jamal..tapi sayangkan UMNO/BN

Comments