Kickdeffella Si Penjilat Buntut

Sebenarnya kalau diikutkan hati saya sudah malas untuk memperkatakan tentang politik negeri Kelantan terutamanya membabitkan Pas. Sebab pemimpin Pas ni semuanya cakap tak serupa bikin.

Namun, hari ini hati saya tergerak untuk membicarakan tentang Pas Kelantan, tentang perjalanan untuk mengukur pelantar minyak bagi menuntut royalti daripada kerajaan pusat. Rombongan terbabit diketuai oleh bapa "Musang", iaitu Datuk Husam Musa (masih hormat lagi kerana masukkan status dato').

Namun bukan pasal Husam yang ingin saya perkatakan, tetapi pasal Sheih Kickdeffella yang "bodoh tapi berlagak pandai" inilah yang dikatakan manusia yang cerdiknya tidak boleh ditumpang dan bodohnya tidak boleh diajar.

Apa salahkah wartawan Kosmo yang bernama Khairi melaporkan pengalamannya yang menaiki bot nelayan tanpa aspek keselamatan mengikut rombongan kerajaan Pas Kelantan pergi mengukur pelantar minyak.

Aspek keselamatan bukan perkara yang boleh dipandang enteng kerana ia membabitkan nyawa dan nyawa tidak boleh dibeli dan ditukar ganti. Malah tidak salah juga kiranya si Khairi melaporkan apa yang berlaku sepanjang perjalanan itu yang bukannya ditokok tambah tetapi atas apa yang berlaku..kerana kita mengamalkan kebebasan bersuara.

Khairi hanya mempertahankan haknya dari aspek keselamatan..Khairi tidak menyentuhpun pasal Husam mahupun aktiviti itu, mengapa "pak sheikh kaki jilat jubor" perlu melenting...oh yea dia anak buah musang (Husam).

Mengapa perlu menjatuhkan imej dan mengabaikan orang sebegitu rupa....walhal Kickdeffella bukannya ada ilmu kewartawanan...tetapi menulis hentam saja...dia tahu tak etika kewartawanan...jika apa yang ditulis Khairi salah kenapa tidak saman saja Kosmo.

Lebih lucu lagi apabila pak Sheikh kata Malaysian Insider yang mengikuti rombongan itu membuat laporan tidak sama seperti Kosmo, kita tidak terkejut kerana Malaysian Insider adalah media yang Pro Pembangkang...pikir logik la.

Inilah perangai pembangkang apabila buat salah tak nak mengaku dan bila orang lain menuntut hak..dia aibkan pulak orang tu.
Si Khairi wartawan Kosmo dikatakan pengecut...tapi pak sheikh saya ingat teruk lagi...dah la aibkan orang, tabur fitnah, lepas tu makan hasil haram kerana memburuk-burukkan orang.
Kalau tak de ilmu wartawan tak yah menulis la, lebih baik bela kambing jamnapari dengan Musang....
Pada pak sheikh muka dah la hodoh perangai macam setan kau ni...apa-apa pun yos amigos berambus setan yang bernama kickdefella.......
Bertaubatla jangan cari rezeki dengan "menjilat buntut" bos dann mengaibkan orang lain demi menjaga "buntut"engkau.

Comments