Pokok Demokerasi : Bukti Penderhakaan

Sebenarnya aku sudah malas untuk memperkatakan tentang kemelut politik di Perak. Kerana sudah boring dengan karenah pemimpin politik di Perak terutamanya dengan tindakan bodoh serta melucukan.

Tindakan bodoh dan melucukan ini amat merugikan rakyat Perak, apabila pemimpin yang dipilih menjadi wakil rakyat tidak menjalankan tugas sebaliknya hanya tahu mengadakan gimik bodoh.

Selepas mengadakan persidangan tergempar Dewan Undangan Negeri (Dun) Perak, dibawah sebatang pokok, tidak reda lagi isu itu pembangkang sekali lagi mengadakan "gimik"bodohnya dengan menanam pokok demokerasi di mana tempat berlakunya persidangan Dun yang merendahankan kuasa rakyat sebagai penentu kepemimpinan mereka.

Pembangkang di negara ini baik Pas, PKR mahupun DAP adalah sebuah parti yang suka mengheret rakyat ke jalanan dan mereka menjadikannya sebagai benteng.

Penanaman pokok demokerasi itu adalah menjadikan satu simbol sejarah yang akan kekal untuk dilihat oleh generasi akan datang, mengenai kebiadapan, kebodohan dan penderhakaan pembangkang terhadap institusi Raja-Raja Melayu.

Ia akan menjadi pedoman kepada rakyat Perak untuk memilih pemimpin dimasa akan datang, sama ada mahu memilih pemimpin yang benar-benar berkhidmat kepada mereka ataupun pemimpin yang bodoh.

Comments