Kerajaan Dua Batang Pokok


Bagaikan cerita P.Ramlee, apabila persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak hari ini (03.03.09), dilakukan dijlanan dengan bersaksikan dua batang pokok. Berbanding cerita P.Ramlee (dalam Laksama DoReMi), di Pasir Berdengung.

Jika Ayah Pin popular dengan Kerajaan Langitnya, maka Kerajaan "Haram"pembangkang di Perak boleh dikenali dengan jolokan Kerajaan Dua Batang Pokok.

Itulah tindakan manusia apabila tiada sifat kesabaran dan nafsu menguasai diri, tindakan Speaker DUN Perak, V.Sivakumar, menggambarkan beliau sebagai seorang yang tidak berpendididkan.

Tindakan itu bukan sahaja dianggap derhaka kepada Sultan Perak, malah juga tidak menghormati kemuliaan DUN Perak, tempat yang membincangkan masalah rakyat.


V.Sivakumar memperlekahkan DUN Perak, ia menggambar perkara yang berkaitan dengan kepentingan rakyat, seperti perlantikan Menteri besar boleh dilakukan ditepi jalan, jelas menghina kuasa yang ada ditangan rakyat.


Speeker DUN Perak , bukan sahaja boleh dianggap sebagai seorang gila kuasa, malah seorang yang "gila,gila,gila" kerana membentuk kerajaan di jalanan sahaja. Mampukah kerajaan jalanan ini membela rakyat?


Tindakan perlu diambil terhadap V.Sivakumar, sebelum "barah" gilanya merebak dan merugikan rakyat dan tidak keterlaluan jika "mengharamkan" beliau menjejakan kaki di bumi Perak seperti mana dikenakan terhadap Karpal Singh, kerana jelas beliau seorang penderhaka.


Ir Nizar Jamaluddin, adalah Menteri Besar Kerajaan Dua Batang Pokok...Tahniah..

Comments

Anonymous said…
bukan pasir berdengung..pasir 2 butir..rujuk papar Utusan Malaysia ye..ruangan kolum..3hari lepas..banyak sekt membaca..jgn mendengar beb..guano gu..