Singh is King, Melayu Terdiam

Bila agaknya Melayu mahu sedar.....?
Kemelut politik melanda politik negara kini sepatutnya perlu membuka mata orang Melayu, bahawa Melayu perlu bersatu kekalkan kuasa yang ada daripada dihina di bumi sendiri.


Pengerusi DAP, Karpal Singh, ataupun yang kini sudah dikenali sebagai "Singh is King" mula tunjuk taringnya dalam Dewan Rakyat. Selain menuduh Pemuda Umno Malaysia mengugutnya, malah Pemuda juga dihembur dengan perkataan "celaka".


Perkataan ini tidak sepatutnya dikeluarkan di Dewan Rakyat yang mulia, dewan yang septutnya digunakan untuk membincang masalah rakyat, bukannya membincang masalah peribadi Ahli Parlimen.

Sikap kurang ajar "syaitan ini" bermula rentetan kejatuahan Kerajaan Pakatan Pembangkang di Perak, mendorong beliau berlaku kurang ajar dengan cuba menyaman Sultan Perak.

Walaupun dengan berkerusi roda, namun "syaitan"ini tetap bersikap kurang ajar apatah lagi mendapat sokongan daripada anaknya dalam Dewan Rakyat. Sikap kurang ajar ini tidak mengapa di Malaysia, kerana masyarakatnya tidak mudah marah. Kalau Karpal jadi wakil rakyat di negara lain sudah lama beliau "mampus"

Apa yang menghairankan, mengapa pemimpin pembangkang "Melayu" hanya mendiamkan diri sahaja di dalam Dewan Rakyat, apabila Karpal mengeluarkan kenyataan kurang ajar dan menghina Melayu.

Apakah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, hanya berani mengkritik BN tetapi "takut" untuk menegur Karpal dan apakah pula Datuk Seri Abdulh Hadi, pula menyorok dibawah meja parlimen.

Kenapa pemimpin pembangkang beragama Islam, berbangsa Melayu menjadi pengecut dan penakut mempertahakan kedaulatan undang-undang, kuasa dan hak orang melayu apabila dicabar.

Kini sudah tibanya untuk orang Islam dan orang Melayu bermuhasabah, daripada apa yang berlaku setelah Pilihan Raya Umum Mac tahun lalu. Bersatulah umat Islam dan orang Melayu, ketepikan perbezaan ideologi jika mahu terus berkuasa di bumi sendiri.

Jangan mudah terpengaruh dengan pemimpin pandai berpidato, tetapi pengecut memperjuangkan kebenaran.

Comments

Anonymous said…
Bila agaknya Melayu Tersedar..nak tanya pada siapa..rakya ke pemimpin politik ???