Bapa Syaitan

Hari ini aku tidak mahu berbicara tentang dunia politik, kerana aku tidak mempunyai banyak masa dan banyak perkara aku perlu selesaikan hari ini.

Cuma aku tertarik dengan muka depan Harian Metro hari ini (20.01.2009) "Kejamnya Ayah", berita mengenai seorang ayah yang sanggup membuang anak darah daging sendiri kedalam tong sampah. Aku tak tahu lah ayah jenis apa nie.

Aku menitis air mata apabila melihat gambar anak kecil yang comel tidak berdosa itu ingin dibuang, aku fikir jika bagi kat orang ramai pun ada yang sanggup bela. Bagi aku lelaki terbabit tidak layak dipanggil sebagai ayah...binatang pun tidak layak, yang layak untuknya ialah "Syaitan" syaitan bertopengkan manusia.

Mengapa aku berkata demikian, jikalau binatang sekalipun pastinya sayang akan anaknya, binatang tidak akan sesekali membuang anaknya seperti mana perbuatan ayah durjana terbabit.

Manusia tidak mempunyai didikan agama yang sempurna pastinya akan melakukan perbuatan syaitan. Anak adalah harta daripada Allah yang tidak ternilai perlu dijaga sebaik mungkin. Bukannya didera dan dibuang sesuka hati....memang manusia syaitan...manusia yang berperangai Israeil.

Apapun, aku ucapkan tahniah kepada lelaki yang menjumpai kanak-kanak comel terbabit, rakyat Malaysia sememangnya prihatin, aku ingat dalam dunia serba mencabar ini, bukan mudah untuk kita mencari seorang lelaki bertanggung jawab.

Bagi aku disebabkan sifat tanggung jawablah maka lelaki terbabit bertindak membantu kanak-kanak kecil yang dibuang bapanya sendiri itu. Syabas...kerana tanggung jawab anda, semoga Allah memberi rahmat atas pertolongan itu.

Comments