Alahai Al Jubori


Pas yang membuka pentas kempennya dengan mengadakan ceramah perdana sebaik "wisel" berkempen ditiup. Ceramah perdana terabit menghimpunkan beberapa tokoh terkemuka dalam "pakatan" mereka.

Tokoh yang menghiasi pentas ceramah terbabit adalah seperti, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Penasihat Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

Kesemua "otai" ini dikumpulkan bagi menyampaikan ceramah "barua" mereka kepada penduduk Kuala Terengganu, bagi meraih undi menjelang Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu.

Namun, ceramah yang disampaikan oleh Ketua Pembangkang, Anwar Al Juburi, amat menarik sekali. Anwar menyifatkan Barisan Nasional (BN), sebagai Israeil.

Amboi-amboi kaki barua ni, kalau bab mengatakan orang hebat sekali, orang ni Israeil lah, apa lah, cakap pakai sedap mulut la pulak. Kalau BN ini adalah israeil saya fikir Anwar akan menetap dalam penjara sampai ke mati.

Melepaskan Anwar daripada penjara ibarat melepaskan anjing tersepit, setelah dia dilepaskan orang yang melepaskannya digigit pula.

Biasalah Anwar, dia seorang yang cukup hebat, pakar dalam segala bidang, pakar berhujah, pakar menipu dan pakar adalam bab al juburi. Anwar adalah manusia yang berperangai seperti Yahudi.

Masih kah kau ingat Anwar? siapa yang menjadi dalang untuk menjatuhkan Tan Sri Rahim Tamby Chik, dalang yang menjatuhkan Tan Sri Muhammad Mohd Taib dan siapa yang ingin menggadaikan ekonomi Malaysia kepada Amerika ?

Persoalannya dari mana dana yang Anwar dapat bagi dbelanjakan pada Pilihan Raya Umum ke 12?

siapa yang menajanya dari belakang?: Adakah Amerika?

Itu semua kerja Anwar Al-Juburi, budak bodoh berlagak pintar....


Comments