Sudah Dijangka

Seperti dijangka Persidangan Pergerakan Pemuda Umno bahagian Rantau Panjang kecoh, apabila calon Naib Ketua, Suhaimi Che Hussin, mendakwa terdapat perwakilan hantu pada persidangan itu hari ini (17.10.08).
Seramai 461 perwakilan daripada 144 cawangan keluar memilih pemimpin mereka hari ini, ketegangan itu bermula apabila pengerusi tetap mengumumkan jumlah kehadiran perwakilan yang mencetuskan rasa tidak puas hati sesetengah pihak.
Kekecohan berlaku selama sejam itu melihat para perwakilan berteriak mengganggu persidangan dengan meminta supaya persidangan itu ditangguh dan memaksa Unit Tindakan Ringan (LSF) campur tangan.
Malah "Budak Baru" difahamkan kumpulan yang membuat kekecohan itu didalangi oleh sesetengah pemimpin Umno bahagian itu, yang dikenakan tindakan disiplin baru-baru ini oleh Umno pusat.
Tindakan itu jelas menggambar ahli Umno berkenaan tidak mempunyai jiwa Umno tulen, sehingga membiarkan perkara itu berlaku dan Pas akan tersenyum sinis dengan tindakan itu.
Persidangan itu menyaksikan Ustaz Afandi Yusoff, kekal mempertahankan jawatan Ketua pemuda Umno bahagian itu, manakala Khairy Jamaluddin dicalonkan sebagai Ketua Pemuda Umno bagi pemilihan parti itu Mac depan.

Comments